Kapitel 4

När Casper, Carrie, Sonja och Sam hade ätit så sa Carrie:
-Tack så mycket.
Vi ses! Casper vi ses i skolan på måndag.
Sen gick Carrie ut till bilen. Plötsligt så ringde det i Carries mobil.
Carrie sa:
-Det är Carrie.
-Hej det är Steve. Jag undrar om du kan komma till polisstationen? Jag vill prata med dig men en sak.
-Okej! Jag är på väg, sa Carrie.
Sen så la dom på och Carrie åkte iväg till polisstationen.
 
På polisstationen
När Carrie kom fram så gick hon till Steve. Carrie knackade på dörren.
Steve sa:
-Kom in.
Carrie gick in och satte sig framför Steve. Steve sa: 
-Jag tänkte att vi skulle prata om schemat.
-Okej. Jag tänkte att jag kan komma efter skolan. 
När jag har prov är jag ledig. Och jag kan jobba på lovet om inget annat händer, sa Carrie.
Steve sa:
-Okej, så kan vi säga.
Sen så gick Carrie ut till sin bil för att åka hem.
 
Hemma hos Carrie
När Carrie kom hem så hörde hon någon som var i biblioteket och skrattade. Carrie gick dit och fick se att det var Peter och Jenny som skrattade.
Carrie sa:
-Hej pappa och mamma! Är ni redan hemma?
-Hejsan gumman! Vi har också saknat dig . Har det hänt något nu när vi har varit borta? sa Peter.
Så Carrie berättade för dom om Caspers försvinnande. Sen så sa Carrie: -Jag ska gå upp och lägga mig. Jag är jättetrött.
Sen så gick hon upp på sitt rum och la sig.