Kapitel 7

Nu har jag inte skrivit på länge. Men nu kommer fortsättningen.


När dom kom hem så gick Tom till passeraredörren och öppnade dörren för Carrie.
Tom sa:
-Varsågod miss! Jag kan ta in varorna.
-Tack så mycket, sa Carrie och gick in. När Carrie kom in så mötte hon av Carol.
Carrie sa:
-Vet du var pappa är?
-Ja, miss. Han är i bibliotektet, sa Carol.
-Tack så mycket, sa Carrie och gick till biblioteket.
Väl inne på biblioteket så fick Carrie se Peter stå och kolla igenom böckerna.
Carrie sa:
-Pappa!
Och så sprang hon och kramade Peter och grät.
Peter sa:
-Men snälla barn. Vad är det som har hänt?
Så berättade Carrie vad som hände i affären och vad Tom gjorde.
Peter sa:
-Ingen fara. Jag fixar detta. Går du och ät middag.

Så Carrie gick in i köket.
När Carrie kom in så sa hon
-Kan jag få äta på mitt rum?
-Det klart du kan. Gå du upp på ditt rum så fixar jag din mat, sa kocken Max.
-Tack så mycket, sa Carrie och gick upp på sitt rum.
När Carrie kom upp på sitt rum så ringde det i mobilen.
Carrie såg på displyen. Det stod "Laura"
Carrie svarade:
-Hej Laura!
-Hej. Vad är du någonstans? sa Laura.
Carrie sa:
-Oj, men jag lovar att jag ska berätta imorgon i skolan. Men ta inte cykeln till skolan, jag kommer och hämtar dig.
-Okej, sa Laura.
Sen så la dom på luren. Det knackade på dörren.
Carrie sa:
-Kom in!
Dörren öppnade och in kom Sarah.
Sarah sa:
-Här kommer maten miss.
-Tack.
Du kan sätta den på skrivbordet, sa Carrie.
Så satte Sarah brickan med maten på skrivbordet och gick.
Carrie satte sig och åt. Medan hon satt och åt så tänkte hon på sin födelsedag.
När Carrie hade ätit färdigt så gick hon ner till köket med tallriken och tackade för maten.
Hon letade sen upp sin pappa. Denna gång var Peter i vardagsrummet.
Carrie sa till Peter:
-Pappa!
-Ja, Carrie, sa Peter.
-Jo, jag vet inte om....
-Vad då? Att du fyller 18 år på lördag. Synd att jag har missat 18 år med dig, sa Peter.
Carrie sa:
-Hur visste du när jag fyller år?
-Det har jag vetat sen du föddes, sa Peter.
 
Sen sa han:
-Ska vi åka in till stan och handla en ny tv i vardagsrummet?
 Vill du har en ny tv, bärbar dator och en dvd på ditt rum?
-Ja, det vill jag gärna, sa Carrie.
Så dom gick och satte på sig och gick sen ut till Tom.
Tom sa:
-Vad kan jag hjälpa herrskapet?
-Vi tänkte in och handla ny tv m.m, sa Peter.
-Då får vi nog ta den stora bilen med stor koffert där bak, sa Tom.