Kapitel 12

Carrie låg i sin säng och grät.
Hon tog upp sin mobil och skickade sms till Casper:
"Hur kunde du?
 Det är slut mellan oss och jag vill aldrig ser dig mer igen"
 
Casper satt vid sin dator och spelade när han fick smset från Carrie.
Han blev chockad och skrev tillbaka:
"Vad är det jag har gjort?"
Carrie skrev:
"Fråga Kate!
 Lämna mig ifred nu"
Casper stängde av datorn och ringde Kate.
Kate svarade:
-Det är Kate!
-Hej det är Casper.
 Vad har du gjort idag?
-Oj hej! Var med tjejerna på café i stan.
-Okej. Berättade du då något speciellt?
-Bara att du och jag låg på festen innan du och Carrie åkte på semester, sa Kate.
-Vaa! Det är ju inte sant, sa Casper.
-Jo, jag vet att det var du och inte Mark, sa Kate.
-Din korkade brud.
 Jag och Mark såg att du låg med Carl. Fråga Mark, sa Casper och la på luren.
 
Sen satte Casper på sina skor och jacka och cyklade hem till Carrie.
När Casper kom fram och knackade på dörren. Dörren öppnade av Jenny.
Jenny sa:
-Hej Casper! Kom in vet jag.
Casper gick in och sa:
-Är Carrie hemma?
-Ja, hon är uppe på sitt rum och bara gråter, sa Jenny.
-Okej. Men jag ska upp och se om jag kan prata med henne, sa Casper.
Casper gick upp och knackade på Carries rum.
Carrie sa:
-Kom in!
Casper öppnade dörren och gick in.
Carrie sa:
-Vad vill du?
 Jag ville ju inte se dig mer.
-Snälla Carrie lyssna på mig nu, sa Casper.
-Okej då, sa Carrie.
Casper sa:
-Det du hörde som Kate sa var inte sant.
-Men......,sa Carrie.
-Nej lyssna nu.
 Ja,jag var på festen men jag låg inte med Kate. Jag och Mark såg att hon låg med en kille som hette Carl.
-Men varför sa Kate så då? frågade Carrie.
-Det kan jag inte svara på. Det finns bara en tjej som jag vill vara ihop och älskar henne och det är ju du, sa Casper.
Carrie torkade sina ögon och sa:
-Kan du förlåta mig?
-Ja om jag kan få en puss, sa Casper flörtade med ena ögat.
Dom kramade varandra och kysstes. Sen så gick dom ner. När dom kom ner så fick dom se att en präst gick ut.
Jenny fick se Casper och Carrie.
Jenny sa:
-Kan någon berätta vad som händer?!
-Ja om ni berätta vad prästen gjorde här, sa Carrie.
Jenny nickade och Carrie berättade allt.
Peter sa sen:
-Vi tänkte att i morgon lördag så ska jag och mamma gifta oss.
-Oj, varför så snabbt? frågade Carrie.
Jenny sa:
-Vi tänkte på dig, att det kanske skulle vara skönt att veta att hela familjen kommer att heta Roman.
Carrie nickade och sa till Casper:
-Kom Casper.
 Jag ska visa dig en sak.
Och så gick dom upp på Carries rum.
Carrie sa:
-Jag skulle vilja sjunga en sång för mamma och pappa imorgon.
-Men då vet jag vilken du kan sjunga. Du kan ju sjunga Joyful, Joyful, sa Casper.
-Ja den blir ju perfekt. Tror du om dina kompisar kan spela? sa Carrie.
-Jag ringer dom direkt och hör med dom, sa Casper.
 
Casper ringde dom och sen la han på.
Han sa:
-Jo, det gjorde dom gärna. Dom kunde den låten, men dom ville att du skulle träffa dom i eftermiddag.
 Bry dig inte om vad Kate säger. Men då ses vi i morgon.
-Okej, ja det gör vi, sa Carrie.
Sen gick Casper och Carrie fortsatte och övade. 
Senare så cyklade Carrie hem till Caspers kompisar som skulle spela.
När Carrie kom hem igen så åt hon kvällsmat.
Carrie sa:
-Hinner vi med allt i morgon då?
-Ja det gör vi, sa Jenny.
Carrie nickade och gick sen upp ock kollade lite på Facebook. Senare så gick hon och la sig.