Kapitel 11

Carrie sov gott hela natten.
Hon log i sängen och funderade.
Plötsligt knackade det på dörren.
Carrie sa:
-Kom in!
Dörren öppnades och in kom Jenny. Jenny satte sig på sängen och frågade Carrie:
-Sovit gott?
-God morgon mamma. Ja det har jag.
-Jag tänkte om vi skulle åka in till stan och handlade kläder inför bröllopet, sa Jenny.
-Jaa, det gör vi, och sen fikar vi, sa Carrie.
Jenny nickade och gick ut ur rummet.
Carrie klädde på sig och gick ner för at äta frukost.
Peter sa när Carrie kom in i köket:
-Vad ska ni tjejer hitta på idag då? 
-Jo, kära pappa. Vi ska handla kläder till bröllopet, sa Carrie.
-Aha, det ser man, sa Peter.
Så Carrie och Jenny åt upp sin frukost för att sen åka in till stan.
 
Väl i stan så gick dom i affärer.
Carrie hittade en rosa klänning.
Jenny sa:
-Den passar perfekt raring.
-Nu är det din tur mamma att hitta din bröllopsklänning, sa Carrie.
Men det har jag redan. Den är där hemma på vinden, sa Jenny.
Dom gick sen och köpte nya fina skor.
Därefter så gick dom och fikade. Efter en stund så sa Carrie:
-Jag måste gå på toa innan vi åker hem.
-Okej, sa Jenny.
Carrie gick på toa. Väl på toa så hörde hon Kate säga:
-Kom ni ihåg festen innan Casper åkte på "semester med Carrie" så trodde jag låg med Mark men det visades att jag låg med Casper.
Tjejerna skrattade och så gick alla ut ur toan.
Carrie blev klar och tvättade sig och kollade sig i spegeln.
Hon var så ledsen i ögonen så gick hon ut till Jenny.
Jenny sa:
-Men snälla Carrie! Vad är det som har hänt?
-Jag vill bara hem, sa Carrie.
Dom tog sina kassor och åkte hem.
 
Väl hemma släppte Carrie sina kassor i hallen och sprang upp på sitt rum.
Jenny ropade efter henne men inget hände. Peter kom ut ur biblioteket och sa:
-Vad är det som har hänt?
-Jag knappt själv. Det enda som hände var att Carrie gick på toa och kom ut jätteledsen, sa Jenny.
Båda tittade upp på Carries rum och sen gick dom in i biblioteket och planerade.