Kapitel 7

 
Hemma hos Casper
Casper höll på att packa när det ringde i hans mobil.
Casper svarade och sa:
-Det är Casper!
-Hej det är Carrie! Jag undrar om vi kunde åka imorgon?
-Ja för mig går det bra, sa Casper.
Sen så la dom på luren och Casper fortsatte och packade färdigt. När Casper var klar så han tog ner sina väskor och ställde dom i hallen.
Sonja frågade Casper:
-När skulle ni nu åka?
-I morgon blev det i stället.
Kan du köra mig till Carrie nu? sa Casper.
-Ja det kan jag göra, sa Sonja.
Så dom tog väskorna och gick ut till bilen och åkte hem till Carrie.
 
Hemma hos Carrie
Casper och Sonja gick fram till dörren och ringde på. Dörren öppnades av Peter.
Peter sa:
-Hejsan! Kommer ni? Kom in vet jag. Carrie är uppe på sitt rum.
Sonja vill du ha kaffe?
-Ja tack. Det skulle sitta gott, sa Sonja.
Så gick Sonja och Casper in.
Casper gick upp på övervåningen och knackade på dörren
"Knack Knack"
Carrie gick och öppnade dörren.
Hon sa:
Är du redan färdigpackade? Du kan väl sova här i natt?
-Ja det kan jag göra, sa Casper.
Sen så gick dom ner till Peter och Sonja.
När Sonja sa hejdå till Casper och åkte hem så var klockan så mycket att det var dags att sova. Så Casper och Carrie gick upp och la sig.