Kapitel 3

När Carrie kom till polisstationen så gick hon till polischefen Steve O' Conner. Hon sa till chefen:
-Hur går vi till väga med detta?
-Lättast är det om jag går till åklagaren och hör, sa Steve.
-Okej. Men detta måste ta ett slut, sa Carrie.
-Jag håller med dig. Men jag ordnar detta, sa Steve.
Sen gick Carrie till sitt kontor och då ringde det i telefonen.
Carrie svarade:
-Carries kontor. Det är Carrie.
-Hej det är Sam, Caspers pappa. Jag vill bara säga att vi är glad för att du hittade Casper. Som tack vill vi bjuda dig på middag.
Carrie sa:
-Tack så mycket. Jag ska bara skriva en rapport. Jag kommer efter det.
 
Sen så skrev Carrie rapporten. Medan hon satt där tänkte hon varför Janes kusin tog Casper. Så Carrie ringde till Casper. Casper svarade:
-Hej det är Casper!
-Hej älskling. Det är Carrie. Jag undrar...varför tog Janes kusin dig? frågade Carrie.
Casper svarade:
-Han sa till mig att du skulle lära dig att inte bråka med familjen Olsson.
Carrie sa:
-Att dom orkar. Men nu ska åklagaren kolla på detta. Jag kommer om en stund.
Sen så la dom på luren. Carrie skrev färdig, när hon var klar så loggade hon ut på datorn och sen ut till bilen.
Sen så åkte hon hem till Casper
Hemma hos Casper
När Carrie kom hem till Casper så ringde hon på dörren.
"Ring Ring "
Caspers mamma Sonja kom och öppnade dörren. Hon sa:
-Hej Carrie! Välkommen.
Sen gick Carrie in och då sa Carrie:
-Var är Casper?
-Casper är på sitt rum, sa Sonja.
Sen så gick Carrie upp för trappan och sen knackade hon på andra dörren på vänster sida.
"Knack Knack "
Casper låg på sin säng och lyssnade på musik. Han sa:
-Kom in!
Carrie kom in. När hon kom in så fick hon se att Casper låg i sängen. Carrie gick och la sig bredvid Casper i sängen.
Casper och Carrie höll varandra i händerna och då började Carrie att gråta.
Casper frågade Carrie:
-Vad är det Carrie?
-Jag trodde att jag skulle förlora dig, sa Carrie.
Då svarade Casper:
-Snälla Carrie! Du kommer aldrig att förlora mig.
Sen så kysste dom varandra.
Sen så ropade Sonja:
-Maten är klar!!
-Vi kommer, sa Casper.