Bronslottet 2

Detta har hänt:
Carrie hittade sin riktiga familj och flyttade in på sin morfars slott. Peter och Jenny planerar sitt bröllop.
Carrie jobbade på polisstationen och är fortfarande ihop med Casper.
 
Kapitel 1
Det har blivit sommar.
Det är morgon och Carrie sover. Hon drömmer om Casper.
"Inne i drömmen"
Carrie skulle träffa Casper vid dammen i Hyde Park.
Casper skulle stå vid trädet som lutar över vattnet.
Carrie kom till trädet vid dammen, men då fick hon se att Casper
kysste en annan tjej. Carrie vände sig om och sprang därifrån.
Hon hör någon som ropar Miss Carrie.
Hon vaknar och hör någon som knackar på dörren. Hon går upp och öppnar och öppnar dörren.
Det var Sarah, hon sa:
-Ursäkta miss, men du har besök.
-Säg att jag kommer om 5 min, svarade Carrie.
Sarah stängde dörren och Carrie klädde på sig, borstade tänderna och håret.
Sen så gick hon ner.
När hon kom ner så fick hon se Caspers mamma och pappa.
Carrie sa:
-Vad har hänt?
Innan ni berättar så går vi in i biblioteket och tar en kopp kaffe eller te.
När dom kom in och satte sig i soffan så sa Caspers mamma:
-Vi tror att Casper är försvunnen.
-VA! Vad säger du?! sa Carrie.
Caspers pappa Sam sa:
-Jo det var så här. Jag sa till honom att han skulle sticka till järnaffären och köpa spikar.
Så han tog sin cykel och cyklade iväg, men han kom aldrig tillbaka. Så jag körde till järnaffären och då fick jag se att han cykel stod utanför affären.
Jag frågade inne i affären dom hade inte sett honom.
Så vi tänkte att du kanske kunde hitta honom.
Carrie sa:
-Vi gör så här.
Ni åker hem och jag går och äter frukost och sen åker jag till polisstationen och jag lovar er att jag ska hitta Casper.
 
Sen åkte Caspers mamma och pappa. Efter dom åkte gick Carrie till köket och åt en snabb frukost. Sen åkte hon till polisstationen.
Ni som undrar var Peter och Jenny är. så är dom på semester
och planerar sitt bröllop.
 
På Polisstationen
Carrie satt vid sitt skrivbord. Charlie kom in och frågade Carrie:
-Vad har hänt?
-Casper är försvunnen, så jag behöver några folk som följer mig till järnaffären som var den sista platsen som Casper sågs, sa Carrie.
-Okej. Jag och två andra kan följa med dig, sa Charlie.
Sen så åkte Carrie och Charlie i Carries bil och dom andra tog en polisbil
När dom kom fram så visade Carrie och Charlie sin polisbrickor och Carrie frågade mannen i affären:
-Har du sett den här kille?
Och så visade hon ett kort på Casper.
Mannen i affären svarade:
-Han var här förut idag. Det är det enda jag vet var att han gick ut och då kom en bil och det såg ut som att han gick in i bilen.
Carrie sa:
-Hur såg bilen ut?  
-Den var vit. Det såg ut som en skåpbil, svarade mannen.